مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای خوزستان؛ سهم تقصیر جادهها در تصادفات خوزستان تنها یک درصد است
محمد جولانژاد در جمع خبرنگاران در خصوص حوزه عملکردی این اداره کل و ارتباط آن با تصادفات جادهای استان، گفت: در موضوع علت وقوع سوانح رانندگی در خوزستان که باعث بروز نگرانی شده دلایل گوناگونی دخالت دارند که در مواردی به اشتباه و عدم آگاهی از تفکیک وظایف سازمانی این دلایل به راهداری و حمل و نقل جادهای استان نسبت داده میشود.
به گزارش شیرین خبر، وی با اشاره به این موضوع که به اشتباه در تصادفات درون شهری، راهداری و حمل و نقل جادهای مورد پرسش قرار میگیرد، بیان کرد: برخی از سوانح رانندگی که منجر به جرح و فوت شدن سرنشینان وسیله نقلیه میشود در محدودههای شهری رخ میدهد که اصلاً در حیطه وظایف و مسئولیت این اداره کل نیستند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای خوزستان تصریح کرد: ساخت، توسعه و تعریض جادههای بین شهری و طرح این موضوع که چرا مسیرهای پرحادثه تعریض و اصلاح نمیشوند و یا چرا جاده جدید احداث نمیشود نیز در حوزه فعالیت این اداره کل نیست و راهداری و حمل و نقل جادهای تنها مسئولیت نگهداری و ایمنسازی جادههای برون شهری که عملیات احداث آنها به پایان رسیده را با اقداماتی نظیر “خط کشی، اصلاح شیب شیروانی و نصب علائم” بر عهده دارد.
جولانژاد اضافه کرد: بر اساس گزارشهای پلیس راه از ابتدای سال جاری تاکنون سهم تقصیر جادهها در محورهای خوزستان یک درصد از کل تصادفات منجر به فوت بوده که این نشان میدهد واکاوی علتهای افزایش آمار سوانح رانندگی اخیر استان، عوامل دیگری نیز دخیل هستند.
وی اذعان کرد: بخشی از تصادفات در محدوده کارگاهی پروژههای راه سازی رخ دادهاند که متعاقب آن محور هنوز تکمیل و در اختیار راهداری قرار نگرفته است و مسئولیت حفظ ایمنی کاربران جاده ای بر عهده متولیان ساخت راه میباشد.
و ابلاغ میشوند که در این راستا ۱۹ نقطه پرحادثه در استان شناسایی شد و از این تعداد ۱۶ نقطه اصلاح و برطرف شده است.
جولانژاد با بیان اینکه ۵۰ درصد اعتبار رفع این نقاط از محل طرح مولدسازی است، افزود: تصمیم گیری در خصوص تأمین منابع رفع نقاط پرحادثه استان از محل طرح مولدسازی در کارگروه تخصصی با همین موضوع انجام و سهم ادارات و دستگاههای اجرایی استان برای تأمین این منابع از محل طرحهای مولدسازی مشخص خواهد شد.