رئیس جمعیت هلال احمر کشور خبر داد خدمت‌رسانی ۷۰۰ پایگاه امدادی در اربعین ۱۴۰۳

رئیس جمعیت هلال احمر کشور خبر داد خدمت‌رسانی ۷۰۰ پایگاه امدادی در اربعین ۱۴۰۳

رئیس جمعیت هلال احمر کشور با اشاره به استقرار ۷۰۰ پایگاه امدادی برای اربعین ۱۴۰۳، گفت: با اقداماتی که انجام شده ۱۶ بیمارستان در اختیار هلال احمر قرار دارد.

به گزارش شیرین خبر، پیرحسین کولیوند امشب _یکشنبه بیست‌وهشتم مرداد_ با حضور در مرز شلمچه در جمع رسانه‌ها اظهار کرد: برای امسال امکانات خوبی برای تسهیل تردد زائران اربعین مهیا شده است، تاکنون بیش از ۶۵۰ هزار زائر تاکنون از مرز شلمچه به سمت عراق عبور کرده‌اند.

وی افزود: رضایتمندی مردم از خدمات گروه‌های مختلف وجود دارد، در عراق بیش از ۲۰۰ دستگاه آمبولانس، اتوبوس آمبولانس و خودروهای نجات اعزام شده‌اند، در کاظمین و سامرا هر کدام یک بیمارستان در اختیار ما است.

رئیس جمعیت هلال احمر کشور ادامه داد: در نجف علاوه بر بیمارستان امام علی (ع) هلال احمر چهار بیمارستان عراقی در اختیار جمعیت هلال احمر قرار دارد، در مسیر نجف تا کربلا چهار بیمارستان عراق در اختیار ما است، در کربلا شش بیمارستان در اختیار ما قرار دارد.

کولیوند تصریح کرد: بیش از ۷۰۰ پایگاه و یک هزار و ۵۰۰ موکب مردمی خدمات بهداشت و درمان را ارائه می‌دهند، شش هزار نفر خدمات سلامت را در خاک عراق و ۲ هزار نفر به عنوان طبیب‌الدوار خدمت‌رسانی می‌کنند، همچنین همکاران بهداشت محیط و مدیریت بیماری‌های واگیر در حال رصد و پایش هستند و تاکنون گزارشی مبنی بر بیماری‌های واگیر یا شایع نداشتیم.

وی اضافه کرد: دو حادثه ترافیکی داشتیم که بلافاصله توسط جمعیت هلال احمر و با همکاری اورژانس عراق و حشدالشعبی خدمت‌رسانی انجام و ۹۲ نفر تاکنون به داخل کشور منتقل شدند.

رئیس جمعیت هلال احمر خوزستان با اشاره به اینکه نسبت به سال گذشته تاکنون بیش از ۷۰ درصد استقبال بیشتری شده است، تاکید کرد: در صورت ادامه این روند بعید است گره ترافیکی یا مشکل حمل و نقل داشته باشیم، از نظر امکانات از جمله آب خنک و تغذیه تدارکات خوبی شده است و در ایاب و ذهاب زائرین مشکلی وجود ندارد.

کولیوند با بیان اینکه ۲۳ فروند بالگرد در حالت آماده‌باش هستند توضیح داد: امسال وزیر کشور عراق مجوز پرواز بالگردهای جمعیت هلال احمر به خاک عراق را داده است و در صورت نیاز حتماً استفاده می‌کنیم، در داخل کشور نیز بیش از ۴۰ هزار امدادگر و نجات‌گر و داوطلب و در کشور عراق ۸ هزار نفر در حال خدمت رسانی هستند.

وی اضافه کرد: در داخل کشور عراق بین هر شهر تا ۷۰ کیلومتر یک پایگاه امداد جاده‌ای داریم، در داخل کشور نیز از مرزهای شرقی و محورهای مواصلاتی تا مرزها مرتب پایگاه شعبه و ایستگاه سیار داریم، با این حال نسبت به سال گذشته تقریباً تعداد فوتی‌ها یک چهارم است

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

اخبار پربازدید