اولیای دم به عشق امام حسین(ع) و در حضور رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان قاتل را بخشیدند

اولیای دم به عشق امام حسین(ع) و در حضور رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان قاتل را بخشیدند

در نشستی و با حضور رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان، خانواده مقتول به عشق امام حسین (ع) از قصاص قاتل صرف نظر کردند و زندگی دوباره ی به او بخشیدند.

به گزارش شیرین خبر از روابط عمومی توسعه حل اختلاف استان خوزستان حجت الاسلام عبدالحمید امانت بهبهانی در این نشست گفت: چهار سال پیش در نزاعی بین دو طایفه در شادگان رخ داد که منجر به قتل یک خانم شد و این حادثه باعث تشدید اختلاف بین این دو طایفه گردید.

وی افزود: قاتل پس از طی مراحل قانونی، به قصاص نفس محکوم شد و با توجه به ابراز ندامت و پشیمانی وی از بزه خود، اعضای شعبه ۲۹ شورای حل اختلاف مجتمع شماره ۴ اهواز با بهره گیری از ظرفیت بزرگان و مصلحین، و تشکیل چندین جلسه با اولیای دم، زمینه رضایت و صلح و سازش را فراهم کردند.

رئیس توسعه حل اختلاف در ادامه این جلسه از اقدام شایسته و ماندگار خانواده مقتول که به عشق امام حسین(ع) از قصاص قاتل صرف نظر نمودند صمیمانه تقدیر و تشکر کرد و اظهار داشت: مردم خوزستان همواره در گذشت و بخشش، صلح و سازش و دوستی و همچنین استقرار صلح با توجه به ارادت خاصی که به اهل بیت علیهم السلام دارند در سطح کشور سرآمد هستند و امیدواریم در پویش به عشق امام حسین (ع) می بخشم در صلح و سازش پرونده ها حقوقی و قضایی خوش بدرخشند.

وی با بیان اینکه ایمان و اعتقادات مردم باعث گسترش فرهنگ بسیار ارزشمند صلح و سازش در کشور شده است، عنوان کرد: ارزش و اهمیت ایجاد صلح و سازش میان افراد جامعه و رفع خصومات میان مردم آثار مفیدی را به‌دنبال خواهد داشت و موجب تحکیم، تقویت، برادری و دوستی در جامعه خواهد شد.

در این جلسه خانواده مقتول از بیانات و رهنمودهای رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان تقدیر و با اعلام رضایت، قاتل را از چوبه دار نجات و زندگی دوباره ی به او هدیه دادند.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

اخبار پربازدید