مدیرکل صنعت معدن و تجارت خوزستان خبر داد: رشد ۴۳ درصدی صادرات استان در ۲ ماهه نخست سال جاری

مدیرکل صنعت معدن و تجارت خوزستان خبر داد:  رشد ۴۳ درصدی صادرات استان در ۲ ماهه نخست سال جاری

مدیرکل صنعت معدن تجارت خوزستان از رشد ۴۳ درصدی حجم صادرات استان در دوماهه نخست امسال خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری شیرین خبر، حمیدرضا فلاح با اشاره به رشد وزنی و ارزشی صادرات استان در مدت مذکور، اضافه کرد: حجم صادرات استان از نظر ارزش ۱/۳ میلیارد دلار و از نظر وزنی ۴/۱ میلیون تن می باشد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزشی ۴۳ درصد و از نظر وزنی ۳۲ درصد رشد داشته است.
وی همچنین به میزان واردات استان در مدت مذکور اشاره کرد و گفت: واردات استان به ارزش ۱/۳ میلیارد دلار و به وزن ۲/۴ میلیون تن می باشد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزشی ۱۶ درصد و از نظر وزنی ۲۰ درصد رشد داشته است .
فلاح خاطر نشان کرد: تراز تجاری استان صفر است و صادرات و واردات استان از نظر ارزشی برابر هستند.
مدیرکل صنعت معدن تجارت خوزستان ارزش مبادلات تجاری استان را ۲/۶ میلیارد دلار به وزن ۶/۵ میلیون تن اعلام کرد و افزود: میانگین ارزش هر تن کالای صادراتی ۳۱۷ دلار و میانگین ارزش هر تن کالای وارداتی ۵۴۱ دلار می باشد که نشان از ارزش افزوده ۲۲۴ دلار در هر تن در کالای وارداتی است
وی در ادامه به وضعیت صادرات به عراق از گمرک شلمچه و چذابه اشاره کرد و ادامه داد: صادرات به عراق از گمرک شلمچه ۲۹۸ میلیون دلار و از گمرک چذابه ۷۱/۵میلیون دلار میباشد که در گمرک شلمچه شاهد رشد ۵۹۲ درصدی و در گمرک چذابه شاهد رشد ۱۰۲ درصدی در صادرات به عراق می باشیم.
فلاح تصریح کرد: بیشترین رشد صادرات در گمرکات استان بترتیب از گمرکات بندر امام به ارزش صادرات ۸۴۰ میلیون دلار است که ۱۲ درصد رشد نشان می دهد.
وی با بیان اینکه صادرات گمرک منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی به ارزش ۴۰۹ میلیون دلار و ۷۰ درصد رشد نشان می دهد، اذعان داشت: گمرک خرمشهر به ارزش ۲۲۹میلیون دلار و ۲۸۳ درصد رشد دارد.
مدیر کل صنعت معدن و تجارت خوزستان در پایان خاطر نشان کرد: عمده صادرات استان در بخش پتروشیمی با سهم ۵۵ درصدی و بخش کشاورزی ۱۲ درصد بخش فلزات۱۴ درصد بخش معدن ۱۱ درصد میباشد و سهم بقیه گروههای کالایی ناچیز می باشد.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

اخبار پربازدید