جهانپور معماریان مدیر شعب بانک کشاورزی خوزستان در خصوص فرارسیدن روز بیمه کشاورزی گفت؛ تامین غذا و سلامت جامعه یکی از ارکان اصلی امنیت هر کشور است که بدست تک تک عزیزان بهره بردار بخش کشاورزی تامین می گردد

جهانپور معماریان مدیر شعب بانک کشاورزی خوزستان در خصوص فرارسیدن روز بیمه کشاورزی گفت؛  تامین غذا و سلامت جامعه یکی از ارکان اصلی امنیت هر کشور است که بدست تک تک عزیزان بهره بردار بخش کشاورزی تامین می گردد

به گزارش شیرین خبر، جهانپور معماریان گفت: اما کشاورزی یک فعالیت پرمخاطره نیز می باشد که محصولات و عوامل تولید این بخش همواره در معرض خطرات زیادی مانند سیل، خشکسالی، سرما، طوفان، زلزله و … قرار می گیرد .
موضوعی که باعث شده توجه به حمایت از تولیدکننده بصورت هدفمند و اصولی مورد عنایت قانون گذاران، تصمیم گیرندگان و دولت مردان نظام اسلامی قرار گیرد .

مدیر شعب بانک کشاورزی د ادامه افزود: بیمه کشاورزی پس از ۴۰ سال فعالیت و تلاش در کشور عزیزمان از نهال کوچک کشت شده به درختی تنومند تبدیل گردیده است. در این چهل سال فراز و نشیب های زیادی را طی کرده و علیرغم تحریمهای ظالمانه به کمک متخصصین متعدد و متعهد کشور روش ها و شیوه های نوآورانه ای را ایجاد کرده و بیمه کشاورزی بستری شده است جهت حمایت از خودکفایی و تامین امنیت غذایی به ویژه در محصولات راهبردی و همچنین سلامت جامعه .

معماریا گفت:
استان خوزستان بعنوان یکی از قطب های مهم و تاثیرگذار بخش کشاورزی و تامین کننده بخش عمده ای از محصولات راهبردی مانند گندم، جو، کلزا، نیشکر، چغندرقند و .. مطرح است . بانک کشاورزی استان خوزستان در کنار فعالیت های گسترده تامین مالی با راهبری محصولات بیمه ای کشاورزی در استان توانسته است به تعداد حدود ۹۹ هزار بهره بردار بخش کشاورزی خدمات ارائه دهد و دستاوردهایی به شرح زیر را از قبل‌ فعالیت صندوق بیمه کشاورزی استان خوزستان بدست آورد:
۱- دارای بیشترین سطوح بیمه در کشور برای نمونه :
– دارای رتبه یکم کشور در زیربخش زراعت
– دارای رتبه سوم کشور در زیربخش دام
– دارای رتبه پنجم کشور در زیر بخش آبزیان
– دارای رتبه هفتم کشور در زیر بخش طیور
۲- پیاده سازی طرح بیمه آتش سوزی مزارع و باغات در سطح استان
۳- ایجاد و اجرای طرح جهش تولید در دیمزارها با مشارکت ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) و سازمان جهاد کشاورزی
۴- هماهنگی و ایجاد طرح کشت قراردادی گندم آبی در سطح استان با مشارکت سازمان جهاد کشاورزی و شرکت بازرگانی دولتی ایران(GTC) شرکت تعاون روستایی استان
۵- اجرای تفاهم نامه با محیط زیست در خصوص بیمه خسارت ناشی از حمله وحوش جهت حفظ گونه های نادر حیات وحش و تفاهم نامه با امور عشایر جهت خدمات بیمه دام عشایر کوچ رو استان.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

اخبار پربازدید