• دوشنبه / ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • دسته‌بندی: تیتر اول
  • کد خبر: 2024020693083

رئیس شورای شهر الوند استان قزوین : بهره‌مندی از نیروی توانمند و متخصص از مهمترین دغدغه های شهرداری الوند

رئیس شورای شهر الوند استان قزوین :    بهره‌مندی از نیروی توانمند و متخصص از مهمترین دغدغه های  شهرداری الوند

رئیس شورای اسلامی شهر الوند از کمبود نیروی انسانی متخصص به عنوان یکی از دغدغه های جدی پیش روی مجموعه مدیریت شهری الوند یاد کرد.

💢به گزارش پایگاه خبری شیرین خبر از قزوین،ابوالحسن شیرمحمدی به تشریح برخی اقدامات صورت گرفته در شورای شهر الوند پرداخت و اظهار کرد: اعضای شورای اسلامی امانتدار مردم هستند و مکلفند با شناسایی مشکلات، اقدامات شایسته‌ای را برای حل مشکلات شهر و رفع دغدغه‌های مردم انجام دهند.

وی افزود: شورای اسلامی شهر الوند از بدو آغاز بکار خود اقدام به احصای مشکلات و مسائل کرد و با شناسایی بیش از ۱٠٠ مساله، مشکل و حتی معضل در بخش‌های مختلف مدیریت شهری، کارگروه‌هایی را برای بررسی و تهیه طرح‌ و برنامه‌های لازم در راستای حل آن‌ها تشکیل داد که منجر به اقدامات مناسب در این شهر شد.

رئیس شورای اسلامی شهر الوند خاطرنشان کرد: مشکل مربوط به زمین‌های اوقافی الوند یکی از گره‌های کور و کهنه‌ای بود که با پیگیری‌های صورت گرفته در سطح استانی و کشوری خوشبختانه رای بدوی به نفع مردم صادر شد و امیدواریم نتیجه حاصل از رای تجدید نظر هم موجبات رضایت و خوشحالی مردم را فراهم سازد.

وی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از مسائل شهر الوند مربوط به زمین‌های علی‌آباد بود که مراجعه کنندگان فراوانی در این زمینه داشتیم که اتفاقات خوبی در این زمینه رخ داده و تقریبا در اواخر کار قرار داریم و امیدواریم با هماهنگی‌های صورت گرفته با مسوولان ذی‌ربط، مشکل مردم جنوب شهر الوند نیز حل شود.

شیرمحمدی در ادامه گفت: مشکل مربوط به زمین‌های شلویری هم به یکی از مسائل پیچیده شهر الوند تبدیل شده بود که در سطح استانی با همراهی استانداری، دادگستری، نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی، مسکن و شهرسازی و سایر دستگاه‌های ذی‌ربط جلسه‌ای منعقد شد و مقرر گردید با تشکیل دو کمیته فنی و قضایی مسائل و موانع موجود مورد بررسی قرار گیرد تا در نهایت مشکل حل شود.

وی با بیان اینکه شهرداری بازوی اجرایی شورای اسلامی شهرهاست، افزود: متاسفانه شهرداری الوند به شدت دچار بحران کمبود نیرو به ویژه در زمینه نیروی انسانی کارشناس و فنی می‌باشد که قطعا این امر، مشکلاتی را در جهت ارائه خدمات بهتر به مردم ایجاد کرده است.

این مسوول خاطرنشان کرد: هم اکنون در آتش‌نشانی و شهرداری الوند به شدت به لحاظ کمبود نیروی انسانی در مضیقه هستیم و بدون شک بدون بهره‌مندی از نیروی توانمند و متخصص نمی‌توان کارها را با کم و کیف بهتری پیش بُرد.

وی افزود: در این زمینه پیگیری‌هایی انجام شده که اواخر سال گذشته آقای دکتر رجحانی معاون محترم عمرانی استانداری قزوین قول‌ مساعدت دادند و ما هم تا حصول نتیجه پیگیر موضوع خواهیم بود.

شیرمحمدی اظهار کرد: بعضی مقررات دست و پا گیر مثل سامانه‌ای که برای شهرداری‌ها طراحی شده است موانعی را برای گرفتن پیمانکار و پیشبرد امور ایجاد می‌کند، زیرا انجام هرگونه کار عمرانی منوط به بارگذاری در سامانه مربوطه است که مناسفانه انجام این فرآیند گاهی تا چند ماه به طول می‌انجامد و موجب تاخیر در انجام امور شده و به کارهای عمرانی آسیب وارد می‌کند، در این راستا از هیئت تطبیق دعوت کردیم تا با حضور در شهر الوند برای این مشکل چاره‌اندیشی کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر الوند اظهار کرد: کارشناسان ذی ربط در زمینه مدیریت شهری اذعان دارند که ۶۹ درصد مدیریت شهری با همکاری سایر ادارات امکان‌پذیر است و چنانچه مدیریت یکپارچه شهری اتفاق افتد بسیاری از مشکلات حل و فصل می‌شود.

■حمایت سیستمی از شوراها صورت نمی‌گیرد
وی عنوان کرد: در شرایط کنونی با چالش‌های جدی مواجه هستیم که شوراها را در تنگنا قرار داده و حمایت سیستمی از شورای شهر که منتخب و نمایندگان مردم هستند و مردم به آنان امید بسته‌اند صورت نمی‌گیرد که این خود یکی از آسیب‌های جدی است. برای این منظور مشکلات را با شورای عالی استان‌ها مطرح کردیم که البته این قضیه متاسفانه مبتلابه کشوری است، امیدواریم نمایندگان محترم مجلس اقدامات ریشه‌ای و اساسی برای حل این معضل انجام دهند

وی بیان کرد: برخی نهادهای نظارتی هم نگاه تخصصی و تفاهمی به مسائل مربوط به مدیریت شهری ندارند و همین امر موجب شده تا مدیران شهری نتوانند با اطمینان خاطر و جرات لازم مدیریت کنند.

شیرمحمدی یادآور شد: زمانیکه ما شورا را تحویل گرفتیم شهرداری الوند ۳ تا ۴ ماه تاخیر در پرداخت حقوق داشت که خوشبختانه بلافاصله مشکل برطرف شد. شرکت صنعتی شهر الوند تقریبا زیان‌ده بود و به حیاط خلوتی برای برخی تبدیل شده بود اما سال گذشته برای اولین بار ۸٠ میلیارد تومان سود داشت، همچنین در خصوص شهر صنعتی کرمانشاه که وضعیت بحرانی داشت و در آستانه ورشکستگی بود اقدامات خوبی انجام شده که در فرصت مقتضی اطلاع رسانی خواهد شد.
■تکمیل پروژه کمربندی های جنوبی و غربی الوند در سال جاری
وی تاکید کرد: زیباسازی شهر برنامه جدی شورای شهر الوند برای سال جاری است و همچنین ایجاد دو پروژه مهم کمربندی جنوبی و کمربندی غربی یا شمالی که تا نیرومحرکه ادامه پیدا خواهد کرد در دستور کار امسال ما قرار دارد.
این مسوول اضافه کرد: همچنین قول‌های مساعدی از مسوولان مربوطه استانی اخذ شده تا برای خروج الوند از بن بست، کمربندی به پلی وینا وصل شود که البته این یک پروژه بزرگ و شاید ملی است. که ایجاد این کمربندی می‌تواند هم مشکلات شهر قزوین را حل کند و هم راهکاری مطمئن برای رفع مشکلات شهر الوند باشد.
وی با اشاره به اقدامات انجام شده در مسیر توزیع عادلانه خدمات گفت: مردم جنوب شهر عمدتا محرومیت زیادی را در سال‌های گذشته متحمل شدند که یکی از درخواست‌های آن رفع مشکلات مربوط به زمین‌های علی‌آباد بود که توسط مدیریت شهری و شورای وقت، مورد توجه قرار نگرفته بود اما یکی از مباحثی که به شکل جدی در این دوره پیگیری شد همین موضوع بود.
احداث پیست موتورسواری و پارک بانوان در جنوب شهر الوند
شیرمحمدی خاطرنشان کرد: علاوه بر کمربندی جنوبی، پروژه‌های دیگری هم برای جنوب شهر الوند مدنظر است که از جمله آن ایجاد یک پیست موتورسواری در استاندارد ملی می‌باشد همچنین احداث پارک بانوان، دیگر پروژه‌ای است که از سوی مدیریت شهری و شورای این شهر در حال پیگیری است و تلاش شده تا جای ممکن امکانات به شکل مناسبی در همه سطح شهر توزیع شود.
وی ادامه داد: خوشبختانه اعضای شورای شهر الوند با پاکدستی، اتحاد، همدلی و عقلایت در حال خدمتند ولی در عرصه رسانه و اطلاع رسانی خوب عمل نکردیم
شیرمحمدی خاطرنشان کرد: اعضای شورای شهر برای مدت ۴ سال انتخاب می‌شوند و باید هر چه در توان دارند در این مدت به کار بگیرند تا شاهد تحول در سطح مدیریت شهری باشیم و برای این منظور باید جرات و جسارت بالایی داشت و به فکر رای آوردن برای دوره بعدی نبود و روی همین دوره حاضر و انجام اقدامات مناسب برای جلب رضایت مردمی متمرکز شد.
به عملکرد این دوره شورا، نمره قبولی می‌دهم
وی تاکید کرد: معتقدم دوره ششم شورای شهر الوند از جمله شوراهای سالم و پاکدستی بود که علی‌رغم مشکلات و موانع جدی با دغدغه‌مندی، تعهد و همت خاصی تلاش گسترده‌ای برای پیش‌برد امور و رفع مشکلات مردم انجام داده و می‌دهند اما اگر همدلی و وحدت بین اعضا بیشتر و کامل‌تر می‌بود می‌شد کارهای بزرگ‌تری را به ثمر نشاند ولی به هرحال در مجموع نمره قبولی به عملکرد این شورا می‌دهم.

این مسوول اذعان کرد: مدت زمان طرح تفضیلی پراشکال شهر که مشکلات و زحمات زیادی را برای ما و مردم تحمیل کرد و همچنین طرح جامع شهر الوند گذشته است و لذا در این دوره از شورا، مقرر گردید با هزینه خودمان مطالعات طرح جامع و طرح تفصیلی با فوریت انجام شود که منتظر معرفی کارشناس توسط مسکن و شهرسازی استان هستیم.

وی تصریح کرد: تدوین طرح تفضیلی و طرح جامع در حقیقت یک ریل گذاری ۱٠ ساله است که اداره و توسعه شهر باید براساس آن دنبال شود.
شیرمحمدی عنوان کرد: اگر انسان‌های متعهد، سالم و کارآمد در راس کارها قرار بگیرند و به دنبال منافع شخصی و باندبازی نباشد قطعا با در نظر گرفتن طرح تفضیلی و طرح جامع، کارها براساس موازین و اصول شهرسازی انجام می‌شود و مشکلات و موانعی هم نخواهیم داشت و در نهایت رضایت مردم که ولی‌نعمتان ما هستند هم حاصل می‌شود.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

اخبار پربازدید