🔵 * تشدید نظارت بر کالاهای دخانی*

🔵 * تشدید نظارت بر کالاهای دخانی*

🔷 معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان اداره کل صمت استان از تشدید نظارت بر کالاهای دخانی در استان خبر داد.

❇️  به گزارش پایگاه خبری شیرین خبر به نقل از روابط عمومی اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان،به گفته “بهرام جباری” تبلیغ سیگار و فروش آن به صورت نخی کاملاً ممنوع بوده و با متخلفان برخورد می شود.

🔷 وی درباره نظارت بر فروشندگان مواد دخانی، تاکید کرد: واحدهای صنفی که کالاهای دخانی عرضه می کنند به خصوص سوپرمارکت ها باید از ضوابط فروش پیروی کنند.

🔷 به گفته وی فروشگاه ها باید بدانند که عرضه سیگار به افراد زیر ۱۸ سال ممنوعیت داشته و با متخلفان برخورد می شود.

🔷 جباری با بیان اینکه تمام واحد های صنفی که کالای دخانی را به فروش می رسانند باید مجوز داشته باشند، بیان کرد: خرده فروش و عمده فروش ها مجوزهای خودشان را از اتاق اصناف و اتحادیه ها می گیرند اما مجوز پخش مواد دخانی توسط اداره کل صمت صادر می شود.

🔷 وی با بیان اینکه تمام کالاهای دخانی از ابتدای تولید تا مصرف کننده نهایی در سامانه جامع تجارت ثبت می شود، ابراز کرد: بازدید های مستمر از واحدهای صنفی فعال در زمینه دخانیات در سراسر استان صورت می گیرد.

🔷 وی با بیان اینکه تبلیغ سیگار و فروش سیگار به افراد زیر ۱۸ سال و … در زمره تخلفاتی است که به واحد های صنفی اطلاع رسانی هم شده است و با واحدهای متخلف برخورد و جهت رسیدگی به مراجع قانونی معرفی می شوند.

🔷 معاون نظارت و بازرسی صمت خوزستان با بیان اینکه علاوه بر جرایم تعزیراتی، عدم رعایت مقررات عرضه کالاهای دخانی حتی می تواند به پلمب واحد متخلف نیز منجر شود، تاکید کرد: بازرسان ما در سراسر استان از واحد های صنفی به صورت مستمر بازدید می کنند.

🔷 وی با بیان اینکه مقررات عرضه کالاهای دخانی از سوی کمیسیون های نظارتی و سایر دستگاه های مربوطه ابلاغ شده و واحد های صنفی ملزم به رعایت آن هستند، گفت: رعایت فاصله قانونی مراکز فروش مواد دخانی از مدارس و ورزشگاه ها دیگر نکته ای است که باید واحد های صنفی آن را رعایت کنند.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

اخبار پربازدید