آیین اختتامیه ی کنگره ملی شعر سردار دلها در تالار فرهنگ برگزار شد .

آیین اختتامیه ی کنگره ملی شعر سردار دلها در تالار فرهنگ برگزار شد .

به گزارش پایگاه خبری شیرین خبر-مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در سخنانی با اشاره به تاثیرگذاری شعر و ادبیات در جامعه گفت : اشعار و کلام شاعران و ادیبان میراث ماندگار نسل‌های آینده است.
منادی افزود : جشنواره شعر سردار دلها بالنده و با کیفیت برگزار می‌شود.
 مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان ضمن قدردانی از هنرمندان حوزه ادبی که به موضوعات دینی و ملی می‌پردازند، اظهار کرد: هنرمندان با پرداختن به موضوعات دینی، ملی استفاده از ودیعه‌ای که خداوند در وجودشان قرارداده میراث گران‌بهایی را ماندگار می‌کنند.
منادی با توضیح اینکه هر ارزش و رویدادی که ممزوج با هنر است، ماندگار می‌شود، بیان کرد: آنچه می‌ماند و برای نسل‌های آینده میراث می‌شود، آثار هنری، اشعار و کلام شاعران است
وی ادامه داد: با توجه به اینکه ما در دوره حافظ، سعدی، فردوسی و سایر شعرا نبودیم، نمی دانیم چه اتفاقی افتاده است؛ اما کلام هنر است که دهه‌ها عبور می‌کند و آنچه باقی می‌ماند آثار هنری و فرهنگی ما و میراث غنی ما مانند شاهنامه است.
منادی ضمن ابراز امیدواری برای محفوظ نگه‌داشتن میراث ماندگار فرهنگ و هنر عنوان کرد: امیدواریم بتوانیم به این میراث بیفزاییم و به نسل آینده انتقال دهیم.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان یکی از راه‌های پیشبرد این میراث ارزشمند را برگزاری رویدادهای ادبی برشمرد و افزود: برگزاری امثال این برنامه‌ها و رویدادها گسترش و تداوم دهنده این مسیر است.
وی گفت: استان خوزستان در مسئله فرهنگ و ادب ید طولانی دارد و افرادی همچون حبیب الله معلمی و قیصر امین‌پور نمونه شاعران پیشرو و بالنده استان هستند.
تجلیل از برخی از خانواده های معظم شهدا ، تجلیل از شاعران برگزیده، تقدیر از پیشکسوتان عرصه ی ادب، پخش کلیپ سخنان مقام معظم رهبری ( وعده صادق) ، تقدیر از عوامل برگزاری یادواره شهدا ، اجرای نماهنگ قران و سرود ، برپایی نمایشگاه و اجرای زنده هنرمندان تجسمی، برپایی نمایشگاه کتاب ، اجرای سرود ایران مقتدر ، تقدیر ار خدمات قرارگاه ۳۱۳ ، تجلیل از خانواده ی سردار خادم ، اجرای موسیقی حماسی و نماهنگ بود.
قبل از آیین اختتامیه ، شاعران نشست تخصصی ادبیات پایداری و مقاومت را در فرهنگسرای اندیشه برگزار کردند .
خبرنگار- شوشتر- کورش حاجی پور

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

اخبار پربازدید