• ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۵
  • دسته‌بندی: سیاست
  • کد خبر: 2024020708735

بازدید استاندار از حوضچه‌های پیش‌ته‌نشین تصفیه‌خانه شهید محمدی

استاندار در جریان بازدید از حوضچه‌های پیش‌ته‌نشین تصفیه‌خانه شهید محمدی، از روند فرآیند تصفیه آب و عملکرد بخش‌های مختلف این مجموعه بازدید کرد.

به گزارش شیرین خبر به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب اهواز، بر اساس این گزارش، آب خام پس از ورود به تصفیه‌خانه، با استفاده از مواد منعقدکننده وارد فرآیند زلال‌سازی شده و سپس مراحل بعدی تصفیه برای تأمین آب شرب سالم و بهداشتی انجام می‌شود.

در ادامه بازدید استاندار از تصفیه‌خانه شهيد محمدي، بخش‌های مختلف این مجموعه از جمله واحد فیلتراسیون مورد بررسی قرار گرفت. در این بازدید، روند تصفیه و آماده‌سازی آب شرب و همچنین عملکرد تجهیزات و زیرساخت‌های موجود تشریح شد.

تصفیه‌خانه آب شهید محمدی به‌عنوان یکی از تأسیسات مهم تأمین آب شرب، با بهره‌گیری از ۱۶ فیلتر و به روش ثقلی، عملیات تصفیه آب را انجام می‌دهد. این مجموعه نقش مهمی در تأمین آب سالم و پایدار برای شهروندان داشته و به‌صورت مستمر در مدار بهره‌برداری قرار دارد.

در جریان این بازدید، بر ضرورت نگهداری مناسب تأسیسات، ارتقای کیفیت خدمات و تداوم تأمین آب شرب پایدار تأکید شد. همچنین مسئولان فنی توضیحاتی درباره فرآیند فیلتراسیون، ظرفیت تصفیه‌خانه و اقدامات انجام‌شده برای بهبود کیفیت آب ارائه کردند.