رئیس مرکز بهداشت استان خبر داد: ثبت رکورد بیسابقه در خوزستان؛ نزول شاخص مرگومیر مادران به کمترین رقم تاریخی در دانشگاه جندیشاپور اهواز
دکتر مهرداد شریفی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز و رئیس مرکز بهداشت استان خوزستان، با اعلام خبری خوشآیند و امیدبخش در حوزه سلامت جمعیت، اظهار داشت: به لطف الطاف الهی و با تکیه بر مدیریت جهادی و دانشبنیان، حوزه بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندیشاپور اهواز؛ موفق شد برای نخستینبار در تاریخ استان، رکوردی کمنظیر در کاهش مرگومیر مادران باردار به ثبت برساند.
به گزارش شیرین خبر، دکتر شریفی عنوان کرد: بر اساس آخرین بررسی ها و گزارشهای دقیق، شمار فوتی مادران باردار به رقمی کمتر از انگشتان یک دست تنزل یافته است؛ دستاوردی که بیانگر ارتقای شاخصهای کیفی و ایمنی در نظام مراقبتهای سلامت مادر و نوزاد در شبکه بهداشت استان میباشد.
وی در ادامه با تشریح عوامل موثر در این موفقیت بزرگ افزود: این پیروزی درخشان، حاصل تلاشهای مستمر، دلسوزانه و علمی کادر سلامت شامل ماماها، پزشکان متخصص، کارشناسان مراقبت مادران و بهورزان پرتلاش است. این عزیزان با بهکارگیری استانداردهای نوین علمی، پیگیریهای فعالانه، پایش دقیق و ارجاع بهموقع موارد پرخطر، سدی محکم در برابر حوادث تهدیدکننده سلامت مادران باردار ایجاد کردهاند و امنیت روانی و جسمی را برای خانوادهها به ارمغان آوردهاند.
